جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

یه چند تا عکس خوب بگیرین

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۷ ق.ظ

یه چیزی که خیلی منو آزار میده، فرهنگ عکاسیه بسیار زشت و زننده ایه که روزبه روز داره تو ایران جا میفیته و برای نمونه هم میتونم به عکاسی از استعمال دخانیات و امثال این اشاره کنم که واقعا جای تاسف داره! از اونجایی هم که خواننده های ما اینطوری نیستن، گفتیم یه مقاله بذاریم تا عکسایی که میگیرید خوشگل تر و خلاقانه تر باشن، باما باشید :)

تو عکاسی خیلی چیزا تاثیر دارن و گرفتن یه عکس خوب همش به نبوغ و خلاقیت خود عکاس بستگی داره، پس به این تصاویر نگاه کنید و ازشون ایده بگیرید و سعی کنید با ترکیب کردنشون با خلاقیت خودتون، بهترین عکسو بگیرید.

استفاده خلاقانه از فاصبه بین دو شی، موجب گرفتن تصاویر زیبایی میشه، به خصوص که اگه یکی از این موارد، انسانی باشه. شما هم سعی کنید با استفاده درست از فواصل، همچین عکسای خلاقانه ای بگیرید.

این مدل عکس گرفتنا هم که روز به روز دارن پرطرفدارتر میشن. گرفتنشون خیلی راحته و ارزش تصاویرشون بسیار بالاست، به همین خاطر میتونید وقتی چند نفری جایی میرید، یه چنتا عکس این جوری هم بگیرید.

بازهم بحث فاصله و خلاقیت به کاربرده شده برای عکس گرفتن از شی با فاصله دورتر. اگه جایی نیستید که به بالون و این جور چیزا دسترسی داشته باشید، استفاده از هر شی متحرکی میتونه گزینه خوبی برای عکس گرفتن باشه.

یعنی من عاشق سایم! اصلا اوج خلاقیتو میشه باهاش نشون داد. ابزار زیادی هم که نیاز ندارید، سایه که رایگانه، ترکیبش با سایر چیزا و عکس گرفتن هم که رایگان تر از خودشه D: همین الان برید و یه چندتا عکس با ترکیب سایه بگیرید.

خدارو شکر چیزی که تو ایران زیاد داریم دریا و ساحله و همیشه هم دوروبرشون ماشالا فعالیت زیاده D: از همین سوژه ها میتونید انقدر عکسای جذاب بگیرید که تا چندسالی خوراک شبکه های اجتماعیتونو تامین میکنن. استفاده از فاصله بین اشیا، حرکت موج ها و سایر چیزایی که میشه تو دریا و ساحل پیداشون کرد، بهترین راه برای گرفتن یه عکس خلاقانست.

اوج خلاقیتو میشه توی این عکس دید. استفاده از چیزای خیلی ساده و اشیایی که همه جا پیدا میشن، یا ترکیب خلاقیت خود عکاس، باعث خلق تصویری فوقوالعاده خلاقانه شده.

القای ترس و استفاده دوباره از فواصل، باعث ساخته شدن تصاویری فوقوالعاده تاثیر گذار میشن.همین الان تو خونتون میتونید یه مدل از این عکسا بگیرید. باور کنید انقدر خوشتون میاد که جدا از زیبایی خود عکس و لایکای بیشتر، تا مدتها میتونید خوراک خندتونو تامین کنید.

الان خیلی از جاهای ایرانو میشه پیدا کرد که حداقل یه ساختمون توش در حال ساخت باشه. این جور جاها بهترین سوژه واسه گرفتن یه عکس خلاقانن. استفاده از جرثقیل، بالابر، فاصله زیاد ساختمون تا پایین و موارد دیگه، همه و همه میتونن یه عکس موندگارو برای شما بوجود بیارن.

اینجور عکس گرفتنا هم که راحت ترین کار ممکنن. از هرچیزی که دوروبرتون هست، میتونید یه عکس جاودانه خلق کنید و تنها چیزی که لازم دارید، درک درست از اطرافتونه.

استفاده از جاذبه هم این روزا بدجوری رو بورسه، اصلا انگار همه دارن به این عکس گرفتنا رو میارن. چیز زیادی هم لازم ندارن، مواد مورد نیازشون چندتا دوست از جان گذشته و یه کوچه یا خیابون و یک عدد دوربین سادست.

استفاده از کارایی که معمولا آدما انجامشون میدن، واقعا تو گرفتن یه عکس زیبا تاثیر زیاده داره. البته هر کاری نه D: کارایی رو سوژه کنید که عکس خوبی دربیاد، نه اینکه فردا ملت تو فیسبوک بهتون بخندن. خوب دیگه، اینم از این که واقعا ته گلوم مونده بود، آخه این چه وضع عکس گرفتن ماست، از آدما عکس گرفتنیم که ابرو هم تو هم رفته، اخمو و عصبانی، انگار میخوان واسه فیلم اکشن عکس بگیرن! بهتر یکم از این جور عکس گرفتنا در بیایم و به هنر عکاسی احترام بذاریم :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بهمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی