جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

تعویض ویندوز کاری است که هر لحظه ممکن است به آن نیاز داشته باشیم! پس بهتر است همیشه یک CD نصب ویندوز همراه مان باشد؛ اما CD بزرگ است و حمل کردن آن کمی سخت است. پس بهتر است اینکار را با یک فلش USB انجام دهیم! در این آموزش می بینیم که چگونه می توان فلش USB را آماده کنیم تا ویندوز را روی آن بریزیم و بعد هم می بینیم چگونه می توان ویندوز را از روی این فلش USB نصب کرد!

نه تنها استفاده از یک فلش USB بسیار راحت تر از یک CD/DVD است بلکه نصب کردن ویندوز از روی فلش USB بسیار سریع تر از نصب کردن ویندوز از روی CD/DVD است! البته توجه کنید که حتما باید ویندوزی که می خواهید روی فلش USB قرار دهید Vista به بالا باشد؛ یعنی ویندوز XP را نمی توان با این روش روی فلش USB ریخت. همچنین باید بدانید که برای اینکار به وسایل زیر نیاز دارید:

  1. یک فلش USB با حداقل حجم ۴ گیگابایت
  2. نرم افزار WinRAR
  3. CD نصب ویندوز

اما مراحل کار:

۱) فلش USB خود را فرمت کنید

برای اینکار ابتدا باید از تمام فایل های داخل فلش USB خود بک آپ بگیرید. بعد منوی Start را باز کنید و تایپ کنید CMD و روی آن کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

Snap090014 چگونه بدون هیچ نرم افزاری ویندوز را از روی فلش USB نصب کنیم؟

در پنجره ی باز شده تایپ کنید diskpart (حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید بعد کمی صبر کنید و بعد تایپ کنید list disk (باز هم حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید.

snap010 چگونه بدون هیچ نرم افزاری ویندوز را از روی فلش USB نصب کنیم؟

حالا باید دنبال فلش USB خود بگردید. اینکار را می توانید با استفاده از ستون Size انجام دهید یعنی ببینید که کدام یک از گزینه ها در قسمت Size، حجم فلش USB شما را دارد. مثلا فلش USB من ۸ گیگ حجم دارد پس ۶ Disk فلش من است. عدد آن را به حافظه بسپرید.

حالا باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید (یعنی هر دستور را که تایپ کردید یک اینتر بزنید و بعد دستور بعدی را تایپ کنید):

۱) # Select Disk (به جای # باید عدد فلش خود را وارد کنید. پس من باید بنویسم ۶ Select Disk

2) Clean (این دستور همه چیز را از فلش شما پاک می کند)

۳) Create Partition Primary (این دستور یک پارتیشن جدید با تنظیمات پیش فرض می سازد)

۴) Select Partition 1 (این دستور پارتیشن ساخته شده ی جدید را انتخاب می کند)

۵) Active (پارتیشن انتخاب شده را فعال می کند. یعنی به دیسک انتخاب شده (در اینجا فلش USB) می گوید که این پارتیشن یک پارتیشن قابل استفاده است)

۶) Format FS=NTFS (این دستور فلش شما را با فرمت NTFS فرمت می کند (اطلاعات بیشتر) اینکار چند دقیقه طول می کشد که بستگی به حجم فلش شما دارد)

۷) Assign (به فلش USB شما یک حرف را اختصاص می دهد! مثلا درایو F یا G یا… در اینجا برای فلش ما حرف L انتخاب شد)

۸) ٍExit (این دستور DiskPart را می بندد)

snap012 چگونه بدون هیچ نرم افزاری ویندوز را از روی فلش USB نصب کنیم؟

۲) فایل های نصبی ویندوز را روی فلش بریزید

CD نصب ویندوز را باز کنید و تمام فایل های آن را در درون یک پوشه به نام windows 7 در دسکتاپ بریزید. دقت کنید که اگر ویندوز شما ۳۲ بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز ۳۲ بیت را منتقل کنید و اگر ویندوز شما ۶۴ بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز ۶۴ بیت را منتقل کنید.

USB Install1 چگونه بدون هیچ نرم افزاری ویندوز را از روی فلش USB نصب کنیم؟

حال دوباره منوی Start را باز کنید و تایپ کنید CMD و روی آن کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. بعد باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید. بعد از هر دستور یک بار Enter کنید.

۱) cd desktop

2) cd windows 7

3) cd boot

4) Bootsect.exe /nt60 L (به جای L باید حرف درایو فلش USB خود را وارد کنید)

USB Install2 11 چگونه بدون هیچ نرم افزاری ویندوز را از روی فلش USB نصب کنیم؟

با اینکار فلش USB شما بوتیبل می شود! این یعنی فلش شما می تواند حتی قبل از اینکه ویندوز بالا بیاید، اجرا شود.

حالا باید تمام فایل های داخل پوشه ی ویندوز ۷ را به داخل فلش USB خود کپی کنید. تمام شد! فلش USB شما آماده است. از حالا می توانید آن را به کامپیوترهای دیگر متصل کنید و ویندوز را در آن ها نصب کنید. فقط باید توجه داشته باشید که در تنظیمات بایوس کامپیوتر مقصد باید اولین گزینه برای بوت شدن را فلش USB انتخاب کنید تا بتوانید از طریق فلش USB بوت شوید. یعنی همان طور که برای نصب ویندوز از روی CD باید کامپیوتر از روی CD بوت شود، برای نصب ویندوز از روی فلش USB کامپیوتر باید از روی فلش بوت شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۵
بهمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی