جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

Wi-Fi و Wireless چه تفاوتی دارند؟

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۰۴ ق.ظ

با گسترش تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت بی سیم، واژه های تخصصی و عبارات مورد استفاده در آن همواره باعث سردرگمی کاربران علاقه­مند می شود. یکی از این موارد، مفهوم Wi-Fi و Wireless و تفاوت ها و شباهت های آن دو است.

Meri-Wireless-Logo

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ پس از درج خبری درسایت مبنی بر معرفی بهترین روترهای بیسیم بازار ، برای بعضی از دوستان مفهوم این دو واژه چندان روشن نبود .

به طور کلی مفهوم Wireless (بی سیم) و Wi-Fi مشابه هستند و در هر دو امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت را بدون نیاز به سیم فراهم می کنند. نتیجه نهایی در هر دو یکی است ولی تفاوت در روش اتصال می باشد. یک اتصال وایرلس از یک شبکه موبایلی استفاده کرده و به شما امکان استفاده از اینترنت در همه جا را می دهد. در حالی که برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi شما نیاز به نصب سخت افزار در خانه دارید یا مجبور خواهید بود در محدوده روتری که از طریق آن به اینترنت دسترسی دارید، باقی بمانید.

به عبارت دیگر Wi-Fi ابزار استانداردی است که سیستم های کامپیوتری از طریق آن به شبکه های بی سیم متصل می­شوند. در اصل ارتباط Wi-Fi تنها بین دستگاه و روتر برقرار می شود. اکثر روترها به یک مودم کابلی یا DSL یا هر نوع دیگر متصل اند که دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های متصل به روتر Wi-Fi فراهم می کند.

تعاریف

Wi-Fi یک استاندارد برای ارتباطات بی سیم در فواصل کوتاه است که بیشتر برای کامپیوترها استفاده می شود. همچنین می توان یک ارتباط Wi-Fi برای برخی از انواع موبایل یا کنسول های بازی و تلویزیون ها ایجاد کرد. برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi، دستگاه به یک روتر یا access point متصل می شود که این روتر از طریق یک مودم به اینترنت متصل است.

ارتباطات Wireless بیشتر توسط تلفن­های همراه مورد استفاده قرار می گیرد اگرچه می توان این نوع از ارتباط را برای یک کامپیوتر پس از نصب سخت افزارهای لازم، ایجاد کرد. در یک ارتباط وایرلس، دستگاه با واسطه نزدیکترین دکل مخابراتیِ اطلاعات را رد و بدل می کند.

سخت افزارهای مورد نیاز

اگر شما یک گوشی تلفن همراه داشته باشید برای دسترسی به اینترنت از طریق ارتباط وایرلس یا بی سیم نیازی به هیچ سخت افزار اضافی ندارید. برخی از نوت بوک ها نیز بر روی خودشان کارت شبکه بی سیم نصب شده دارند.

برای دسترسی به اینترنت از طریق یک ارتباط Wi-Fi، شما حتما باید یک روتر Wi-Fi خریداری کرده و آن را به مودم خود متصل کنید. لپ تاپ های جدید کارت شبکه Wi-Fi نصب شده بروی خود دارند.

محدوده تحت پوشش

ارتباط Wireless محدوده وسیع تری نسبت به ارتباط Wi-Fi را تحت پوشش قرار می­دهد. برای داشتن یکارتباطات Wi-Fi خوب و باکیفیت برخی مواقع لازم است در همان ساختمانی که روتر Wi-Fi در آن وجود دارد، باقی بمانیم.

سرعت

سرعت آپلود و دانلودی که یک ارتباط Wireless در اختیار ما قرار می دهد معمولا از یک ارتباط Wi-Fi کمتر است. طبق یک مقاله در PCWorld در سال ۲۰۱۲، کاربرانی که به سرویس وایرلس ۴G دسترسی داشتند، می توانستند با سرعت ۹٫۱۲ و ۵٫۸۶ مگابیت بر ثانیه دانلود و آپلود کنند. سرعت در شبکه های ۳G به مراتب پایین تر از این مقدار است. یک روتر Wi-Fi بر طبق استاندارد ارتباطی ۸۰۲٫۱۱n می تواند سرعت انتقالی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه کند ولی سرعت ارتباط اینترنتی مورد استفاده در آن، سرعت دانلود و آپلود را کاهش می دهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی