جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

بهترین جا برا دید زدن کهکشان ها

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۱۱ ب.ظ

نقطه‌ای از کشور شیلی به نظر بهترین مکان برای تماشای آسمان است.

منطقه San Pedro de Atacama در شمال کشور شیلی یکی از پاک‌ترین و تاریک‌ترین آسمان‌های روی کره زمین را داراست. نیکولاس بویر به همین دلیل به این نقطه سفر کرده و یکی از زیباترین تصویربرداری‌های زمان‌گریز (Time Lapse) را از آسمان شب این منطقه تهیه کرده است.

او در این رابطه می‌نویسد:

“منطقه Atacama به عنوان نقطه‌ای از کره زمین که پاک‌ترین و تاریک‌ترین آسمان را دارد همواره مشهور بوده است. هوای خشک به همراه ارتفاع مناسب از سطح دریا آسمانی را در شب پدید می‌آورد که در هیچ‌جای دیگر از کره زمین شبیه آن را نخواهید یافت. من موقعی از این منطقه بازدید کردم که ناهید (ونوس) بسیار به مرکز کهکشان راه شیری نزدیک بود؛ این پدیده مجومی تنها هر ۸ سال یک‌بار رخ می‌دهد. من همچنین زمان سفرم را با اعتدال شب و روز در پاییز تنظیم کردم که موقع مناسبی از سال برای مشاهده نور زودیاک است؛ این نور یک پدیده آسمانی است که بر اثر پراکندگی نور خورشید میان گرد و غبارهای بین سیاره‌ای در ابرهای زودیاک رخ می‌دهد. این پدیده در طول آسمان مشاهده می‌شود و سپس مانند یک سفینه فضایی می‌درخشد و من آن‌قدر خوش شانس بودم که هر شب آن را مشاهده کنم.

این فیلم یک چرخه از غروب خورشید، تا شب و تا طلوع مجدد آن را نشان می‌دهد. این پدیده تنها پدیده تغییرناپذیر از ابتدای زمان تا به حال بوده است.”

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی