جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

شکی نیست که مزایای کار برای گوگل، در بین شرکت های مختلف دنیا چشمگیر و گسترده است. از کوتاه کردن موی مجانی گرفته تا غذاهای مخصوص، پزشک در محل کار، مهد کودک برای بچه ها، و غیره. اما اگر پای صحبت مدیر ارشد کارمندان، لاسلو باک بنشینید، خواهید فهمید که مزایا حتی بعد از درگذشت کارمندان هم ادامه دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۹
بهمن

دیروز یک کتابخانه دیجیتال، بدون هیچ کتاب کاغذی، در تگزاس در «بکسار کانتی» افتتاح شد. در این کتابخانه ده هزار کتاب رایگان الکترونیک قرار داده شده تا ۱٫۷ میلیون ساکنان منطقه از آن بهره ببرند.

در وب‌سایت کتابخانه نحوه استفاده از کتابخانه توضیح داده شده است، مشترکان کتابخانه برای اینکه کتاب‌ها را در تبلت‌ها و کتابخوان‌های خود بخوانند باید یک اپلیکیشن مخصوص را نصب کنند، با امامنت گرفتن هر کتاب، مهلت امانت کتاب به صورت یک شمارشگر معکوس نمایش داده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۸
بهمن

در تاریخ ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۲، کشتی تفریحی مجلل کوستا کونکوردیا عازم جزیره گیگلیو در ایالت توسکانی ایتالیا شده بود، این کشتی در سال ۲۰۰۶ با هزینه ۵۷۰ میلیون دلار ساخته شده بود. کشتی حدود ۳۰۰ متر طول داشت و وزنش به ۱۱۵ هزار تن می‌رسید و ۴۲۰۰ مسافر داشت.

09-17-2013 11-39-33 AM

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۶
بهمن



مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک، از بزرگترین رویداد‌های ورزشی، مهندسی و سرگرمی در جهان به شمار می روند. هر دو هفته یک بار، به طور متوسط بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از نزدیک، و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از طریق گیرنده های تلوزیون خود شاهد این مسابقات هستند. هر جا این همه انسان وجود دارد، سر و کله شرکتهای بزرگ نیز پیدا خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۲۸
بهمن

همان طور که می‌دانید در حال حاضر، به خاطر لغو مأموریت‌های شاتل، تنها راه انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، سایوزهای روسی است.

دیشب سه سرنشین ایستگاه، یعنی یک فضانورد آمریکایی به نام کریس کسیدی و دو فضانورد روسی به نام پاول وینوگرادوف و الیکساندر میسورکین، با کپسول فرود به زمنی بازگشتند، البته ۲۵ سپتامبر، گروه بعدی فضانوردان عازم ایستگاه خواهند شد.

سه سرنشین پیشین ایستگاه، ۱۶۶ روز در آن اقامت داشتند و در این مدت ۲۶۵۶ بار، گرد زمین گشتند.

اما چیزی که باعث نوشته شدن این پست، شد، این عکس بود که نیمه‌شب گذشته از بازگشت این فضانورد گرفته شده است، به نظر می‌رسد که فاجعه‌ای رخ داده باشد و کپسول در حال سوختن باشد، اما خوشبختانه مشکل خاصی رخ نداده است و حرارت شدید ناشی از برخورد کپسول با جو زمین، هیچ صدمه‌ای به فضانوردان نزده است و آنها به سلامت بازگشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۵۷
بهمن

sleep-

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ اگر سیستم مورد استفاده شما لپ تاپ باشد این قابلیت ها خیلی به دردبخورتر هستند.اگر به یاد داشته باشید در ویندوزهای گذشته مایکروسافت مخصوصا ویندوزXP گزینه ای با نام Stand by وجود داشت.دقت داشته باشید که ویژگی Sleep در ویندوز ۷ همان Stand By ویندوزXP است.شاید خیلی از افراد مخصوصا آنهایی که به نسبت مبتدی تر هستند تفاوت بین Sleep, Hibernate, Hybrid Sleep را ندانند.ما در این مقاله قصد داریم تفاوت هر یک از این قابلیت ها را به طور مشروح بیان کنیم.با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۴۷
بهمن

بسیار پیش می‌آید که سؤالاتی در ذهنمان شکل بگیرند، اما خود به دنبال یافتن پاسخش برنیاییم، اما دم دست‌ترین و سطحی‌ترین پاسخ را برای توجیهش قبول کنیم.

یکی از سؤالات رایج که هنگام دیدن کارتون‌ها و فیلم‌های با موضوع دزدهای دریایی در ذهن هر کودک یا بزرگسالی ممکن است شکل بگیرد، این است که چرا تعداد زیادی از دزدان دریایی چشم‌بند می‌زدند؟! چرا اصولا میزان استفاده از چشم‌بند در دزدان دریایی آنقدر زیادی بود که این پوشش، یک پوشش روتین در آنها بود؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۴۰
بهمن

فضاپیمای وویجر ۱ حدود ۳۶ سال است که سفر خود را آغاز کرده و هم اکنون دورترین ساخته دست بشر به حساب می آید. اما مدت ها بود که بحث های زیادی در این مورد در گرفته بود که آیا این فضا پیما واقعا از منظومه شمسی خارج شده نه؟


موضوع این بود که بین دانشمندان بر سر تصمیم گیری در این مورد اختلاف نظر وجود داشت و به همین خاطر طی چند ماه گذشته چندین بار خبرهایی منتشر شد که از خروج این فضا پیما از منظومه شمسی صحبت می کرد.

اما هر بار ناسا اعلام می کرد که هنوز نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که این فضاپیما از منظومه شمسی خارج شده است.

سرانجام بررسی ها، محققان را به این نتیجه رسانده که وویجر ۱ واقعا از منظومه شمسی خارج شده و ساعاتی پیش ناسا رسما این موضوع را تایید کرد.

این تحقیقات نشان می دهد که وویجر ۱ در واقع مرداد ماه سال گذشته از منظومه شمسی خارج شده و حالا نخستین ساخته بشر به حساب می آید که به فضایی موسوم به Interstellarوارد شده است. اینجا در واقع مکانی است که میان دو سیستم ستاره ای به حساب می آید.
منبع:نارنجی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۴۲
بهمن
چند تا تصویر که به نظرم جالب اومدن رو اینجا گذاشتم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۲۲
بهمن

ﻏﻀﻨﻔﺮ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺷﺐ ﻣﯿﺮﻥ ﺧﻮﻧﻪ ﯼ ﯾﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻩ ﻣﯿﻤﻮﻧﻦ
ﻣﻮﻗﻊ ﺧﻮﺍﺏ ﻏﻀﻨﻔﺮ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﯿﮕﻪ :
ﺻﺒﺢ ﻣﻨﻮ ﻭﺍﺳﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﻦ ، ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﯿﮕﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ
ﻣﯿﺨﻮﺍﺑﻦ , ﺻﺒﺢ ﮐﻪ
ﻣﯿﺸﻪ ، ﻏﻀﻨﻔﺮ ﺭﻭ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯿﮑﻨﻪ
... ﻏﻀﻨﻔﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﮐﻼﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﻤﺎﻣﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻩ ﺭﻭ
ﻣﯿﺰﺍﺭﻩ ﺳﺮﺵ ﻭ ﻣﯿﺮﻩ ﺩﺳﺖ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺭﻭ ﺑﺸﻮﺭﻩ , ﯾﻬﻮ ﺧﻮﺩﺵ
ﺭﻭ ﺗﻮ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺯﯾﺮ ﺧﻨﺪﻩ ﻣﯿﮕﻪ :
ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﻔﻬﻢ ﮔﻔﺘﻢ ﺻﺒﺢ ﻣﻨﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﻨﻪ ﻫﺎ ، ﺭﻓﺘﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻩ ﺭﻭ
ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﺩﻩ:)))
)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۴۹
بهمن
در کنار خطوط سیم پیام   *  خارج از ده دو کاج روئیدند 
سالیان دراز رهگذران   *   آن دو را چون دو دوست میدیدند
یکی از روز های سرد پاییزی   *   زیر رگبار و تازیانه باد
یکی از کاج ها به خود لرزید   *   خم شدو روی دیگری افتاد
گفت ای آشنا ببخش مرا   *   خوب درحال من تامل کن
ریشه هایم زخاک بیرون است   *   چند روزی مرا تحمل کن
کاج همسایه گفت با تندی   *   مردم آزار از تو بیزارم
دور شو دست از سرم بردار   *   من کجا طاقت تورا دارم
بینوا راسپس تکانی داد    *  یار بی رحم و بی مروت او
سیمها پاره گشت و کاج افتاد   *   برزمین نقش بست قامت او
مرکز ارتباط دید آن روز    *  انتقال پیام ممکن نیست
گشت عازم گروه پی جویی   *   تا ببیند که عیب کار از چیست
سیمبانان پس از مرمت سیم  *    راه تکرار بر خطر بستند

یعنی آن کاج سنگدل را نیز   *   با تبر تکه تکه بشکستند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۸
بهمن
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۱۵
بهمن

شاید سن بعضی  به جمله بالا قد ندهد، اما بسیاری از ما در حالی که چشمی بر تخته کلاس داشتیم، سعی می کردیم در زیر میز داغ ترین کلیپ ها و عکس ها را با یکدیگر رد و بدل کنیم. در این میان، محصولات نوکیا همیشه پای ثابت ماجرا را تشکیل می دادند و با قابلیت های شان در آن زمان، هیجان انگیز ترین خاطرات ما را رقم می زدند.

بی راه نیست اگر بگوییم که مردم ایران بیشترین خاطرات را با نوکیا دارند. دقایق تلخ و شیرینی که ما با نوکیا و سیمبیان تجربه کردیم و خاطراتی که با آن ها رقم زدیم، شاید برای دیگر مردمان جهان اینچنین ملموس نباشد. شاید به همین خاطر همه ما امروز با خبر فروش بخش اصلی کسب و کار نوکیا به مایکروسافت، احساس کردیم که قسمتی از هویت مان دیگر وجود نخواهد داشت.

در ادامه مطلب همراه شوید تا به سهم خودمان یک خداحافظی با نوکیا داشته باشیم. از شما می خواهیم که در بخش نظرات، خاطراتی را که با این برند موبایل دارید، با دیگران به اشتراک بگذارید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۵
بهمن

به سایت ناسا می‌روم، در لحظه نگارش این سطور، فقط ۷ روز و ۱۴ ساعت تا فرود مریخ‌نورد کنجکاوی یا Curiosity باقی مانده است.

در یک پزشک تصمیم داریم که با همکاری یکی از نویسندگان مهمان، آقای «علی عابدی»، جنبه‌های مختلف این مأموریت شگفت‌انگیز را مورد بررسی قرار دهیم، که در روزهای آینده، این نوشته‌ها، کم کم منتشر خواهند شد.


اما ابتدا، باید به سؤالی که در ذهن برخی از شماها شکل گرفته است، پاسخ بدهم: یک مأموریت فضایی برای مخاطب عام و یا وبلاگ‌نویسی که نه کارش ربطی به اخترشناسی دارد و نه محوریت وبلاگش را مسائل مربوط به فضا تشکیل می‌دهد، چرا باید اهمیت داشته باشد؟

پاسخ در نام همان مریخ‌نورد نهفته است: کنجکاوی!


مریخ نورد,مریخ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۰۸
بهمن


    مخفی کردن فایل‌ها درون تصاویر

    شاید شما هم فایل‌های مهمی داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از دسترس دیگران مخفی کنید. ممکن است برای این کار فایل‌های خود را در فولدرهای تو در تو مخفی کنید و یا اینکه به کمک نرم‌افزارهای امنیتی از آن‌ها محافظت کنید. در این قسمت از سری «کوتاه اما کاربردی» قصد داریم ترفند جدیدی را برای این‌کار به شما معرفی کنیم

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۳۰
    بهمن

    بسیاری از افراد تصور می‌کنند نمی‌توان فولدری ساخت که نشود آن را پاک کرد یا نامش را تغییر داد. این کار قابل انجام است. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

    گام اول: فولدری بسازید و یکی از این نام‌ها را برای آن بگذارید:

    conauxlpt1lpt2lpt3lpt4lpt5lpt6lpt7lpt8lpt9

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۸
    بهمن

    مرد فقیرى بود که همسرش کره مى ساخت . زن کره ها را به صورت دایره های یک کیلویى مى ساخت. مرد آن ها را به یکى از بقالى های شهر مى فروخت و مایحتاج خانه را مى خرید. روزى مرد بقال به اندازه کره ها شک کرد و آنها را وزن کرد. اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود.

    او عصبانى شد و به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من مى فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است. مرد فقیر سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم و یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن را به عنوان وزنه قرار مى دادیم .

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۲۲
    بهمن

    برای کسی که عادت به رانندگی در سمت راست جاده دارد، ممکن است رانندگی در کشور هایی مثل ژاپن، استرالیا و بریتانیا برای او کمی سخت باشد. حدود ۷۵% کشور های دنیا در سمت راست جاده رانندگی می کنند و بقیه در سمت چپ جاده. بیشتر کشور هایی که در سمت چپ جاده رانندگی می کنند، مستعمره های سابق بریتانیا هستند مثل هند، بنگلادش و هنگ کنگ. آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چرا جهت رانندگی در کشور های مختلف متفاوت است؟

    izquierda-derecha

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۰۵
    بهمن

    08-27-2013 07-41-16 PM

    چند روز پیش مصادف بود به نخستین سالگرد درگذشت نیل آرمسترانگ، مردی که به عنوان فرمانده آپولو ۱۱، نخستین انسانی شد که پا روی کره ماه گذاشت، وی سال پیش در ۸۲ سالگی درگذشت. نیل آرمسترانگ، چند ماه پیشتر از مرگ، به خاطر مشکلات قلبی، عمل جراحی کرده بود و به خاطر مشکلات متعاقب این عمل، درگذشت.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۴۸
    بهمن
    اگه میتونستیم تمام جمعیت دنیا رو به 100 برسونیم و همه اونها رو در یک دهکده جمع کنیم ، نتایج جالبی بدست میومد .

    61 نفر آسیایی ، 12 نفر اروپایی ، 5 نفر آمریکایی و کانادایی ، 8 نفر آمریکای جنوبی و 14 نفر آفریقایی هستند.

    49 نفر زن و 51 نفر آنها مرد هستند.

    82 نفر غیر سفید پوست و 18 نفر سفید پوست.

    32 نفر مسیحی و 68 نفر غیر مسیحی.

    5 نفر از اونها 32 درصد ثروت همه رو دارن که همشون از ایالات متحده آمریکا هستن.

    80 نفر در وضعیت بدی بسر میبرن و 24 نفر حتی برق هم ندارن.

    67 نفر بیسواد و تنها 1 نفر تحصیلات دانشگاهی داره .

    50 نفر دچار سوء تغذیه هستن که 1 نفر از اونها در حال مرگ هست.

    32 نفر دسترسی به آب آشامیدنی هم ندارن و 1 نفر از اونها مبتلا به HIV هست .

    1 نفر نزدیک به مرگ و 2 نفر در حال بدنیا اومدن هستن و تنها 7 نفر از اونها دسترسی به اینترنت دارن.

    اگه از این دید به دنیا نگاه کنیم اهمیت و جایگاه بهداشت ، آموزش و .. مشخص میشه .

    حالا شما چقدر خوشبخت هستید !

    اگه امروز صبح سالم و با آرامش بیدار شدید ، بدونید که خوش شانس تر از 1 میلیون نفر دیگه ای هستید که تا آخر هفته قراره از دنیا برن!

    اگه تا حالا تجربه جنگ و جنگیدن رو نداشتید و یا اگه تجربه تلخ تنهایی در زندان رو نداشتید ، درد شکنجه رو تحمل نکردید و یا تا حالا گرسنگی نکشیدید ، شما خوشبختتر از 500 میلیون انسان دیگه دنیا هستید!

    اگه با آزادی و بدون ترس میتونید به مسجد ، کلیسا و ... برید ، خوشبخت تر از 3 بیلیون انسان دیگه هستید !

    اگه تو یخچال شما به اندازه کافی غذا وجود داره اگه شما لباس و کفش دارید و اگه تخت خواب دارید و زیر یک سقف زندگی میکنید ، شما خوشبخت تر از 75 درصد انسانهای دیگه دنیا هستید!

    اگه پدر و مادر شما زنده هستند و با هم زندگی میکنن ، پس شما یک انسان کمیاب هستید!

    اگه حساب بانکی دارید ، تو کیفتون پول دارید و تو قلک شما پول هست ،پس شما جز اون 8 درصدی هستید که رفاه مالی دارن!

    این دنیای شما است و فقط شما می‌تونید عوضش کنید!

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۵۶
    بهمن