جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است


ر آینده نزدیک کاربران گوگل گلس قادر خواهند بود با درآوردن شکل قلب با دستان خود آیتم های مورد علاقه شان را در دنیای واقعی انتخاب کرده، در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. طی پتنتی که توسط گوگل به ثبت رسیده، «...یک نمایشگر پوشیدنی متصل به سر، حرکات دست فرد استفاده کننده را تشخیص داده و بر اساس آن یک سری عملیات را در پاسخ به آن ها انجام می دهد...» به احتمال قریب به یقین، این گجت متصل به سر همان گوگل گلس است.


این قابلیت جدید در گوگل گلس به این معنا است که وقتی با دستان خود مقابل یک شی، شکل قلب را درست کنید، گلس آن شی را شناسایی کرده و آن را در شبکه های اجتماعی مورد نظر شما لایک کرده یا به اشتراک می گذارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۹
بهمن




گوگل در جای جای دنیا مراکز داده بزرگی را بر پا کرده و میلیون ها سرور در اختیار سرویس های مختلف این شرکت هستند تا حتی ثانیه ای در خدماتش وقفه نیفتد و از همراهی مردم دنیا باز نماند.

شاید تصور کنید که دیتاسنترها جذابیت عمومی ندارند و تشکیلات گوگل هم مثل سایر شرکت ها است و ارزش بازدید ندارد. ولی از طرف دیگر، شاید با مطالعه این مطلب نظرتان درباره دیتاسنترهای گوگل عوض شود. هر چه نباشد، گوگل حالا با ارزش ترین شرکت اینترنتی-نرم افزاری دنیا است و قاعدتا همه کارهای آن با سایرین فرق دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۶
بهمن


در باغ وحش مینیمافورمز، خبری از حیوانات پشمالو نیست و جای آن ها را خوشه هایی از تیوب های پلاستیکی و معلق از سقف گرفته. این موجودات رباتیک به مانند حیوانات باغ وحش های معمولی، نسبت به حرکات بازدید کنندگان واکنش نشان داده و پیچ و تاب می خورند.


مینیمافورمز یک استودیوی طراحی و معماری است که در آن تلاش می شود با عبور از مرزهای هنر، گونه های جدیدی از ارتباط امکان پذیر شود. این باغ وحش هم آخرین کار هنرمندان این استودیو است، که در آن تلاش کرده اند، با تلفیق هنر و علم رباتیک، توجه بازدید کنندگان را جلب کنند.

این تیوب های پلاستیکی، به کمک سنسورهای کینکت، قادرند بازدید کنندگان را دنبال کرده، و نسبت به حرکات آن ها، گاه به صورت لولیدن و گاه حرکات شلاقی خشمگین، واکنش نشان دهند. این ربات ها در پلتفرمی به نام پراسسینگ کدنویسی شده اند. توسط این زبان، شاخک های پلاستیکی قادرند با یکدیگر تعامل داشته باشند و نسبت به چندین بازدیدکننده به طور همزمان واکنش نشان دهند. به طور مثال هنگامی که با یک فرد آرام و ثابت مواجه می شوند، به سردی از او استقبال می کنند.

یکی دیگر از نکات جالب این ربات ها این است که یک رفتار خاص از طرف فرد، همیشه یک واکنش تکراری را از سوی آن ها در پی ندارد. این ربات های جانورنما به مرور زمان شخصیتشان تکامل پیدا می کند و به تدریج در تعاملاتشان با انسان ها کمتر غریبی می کنند. بازدیدکنندگان، درست مثل حیوانات خانگی با آن ها برخورد کرده و وقتی این ربات ها قرمز و متلاطم می شوند، ناگهان از آن ها دوری می کنند.

گرچه نمی توان این موجودات رباتیک را به طور کامل باهوش دانست، اما آن ها به اندازه ای زنده به نظر می رسند که افراد را تا مدتی طولانی درگیر کشف خود می کنند. گویی طراحان این استودیو، به هدف اصلی شان یعنی خلق گونه های جدیدی از ارتباط دست یافته اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۶
بهمن


10-19-2013 08-38-28 PM

این روزها اگر کمی مواظب نباشید و روزانه تماس‌ و پیامک‌ زیادی بفرستید، سر ماه متوجه یک فاجعه می‌شوید! شما می‌بینید که مجبورید هزینه گزافی بپردازید.

به همین خاطر مدت زیادی است که کاربران ایرانی برای پیامک زدن، چت کردن چند رسانه‌ای و صحبت ویدئویی و صوتی با دوستان و اعضای خانواده خود در داخل و خارج از ایران از اپلیکیشن‌های گوشی‌های موبایل و تبلت استفاده می‌کنند. این طوری به خصوص اگر شما یک اینترنت وای فای در منزل و محل کار داشته باشید، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار ناچیزها ساعت‌ها با دوستان خود در خارج از ایران صحبت کنید و تنها هزینه روتین اینترنت را بپردازید!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۵
بهمن



در حال حاضر شبکه های وایرلس یک مشکل اساسی دارند، و آن هم این است که هر چه به محبوبیتشان اضافه گردد، از سرعتشان کاسته می شود. محدوده فرکانس مورد استفاده شبکه های وای-فای در مناطق شهری، بسیار شلوغ و همراه با نویز است، به همین دلیل تلاش های بسیاری برای دور زدن این مشکل صورت گرفته. در این میان انتقال داده ها به کمک نور به جای استفاده از امواج رادیویی یکی از گزینه های پرطرفدار بوده و حالا محققان دانشگاه فودان در شانگهای چین، از همین ایده استفاده کرده و توانسته اند به سرعتی معادل ۱۰ برابر وای-فای معمولی دست پیدا کنند.


یک قاعده کلی وجود دارد: هر چه فرکانس پایین تر باشد، میزان انتقال داده هم کمتر خواهد بود. بنابراین گزینه استفاده از فرکانس های بسیار بالا مطرح می شود. نور هم به مانند امواج رادیویی، یک موج الکترومغناطیسی است و فرکانسی ۱۰۰ هزار برابر فرکانس یک سیگنال وای-فای دارد، و از همه مهمتر هیچ کس نیازی ندارد برای ساخت یک لامپ حبابی از رگولاتور مخابراتی کشورش مجوز بگیرد. تنها باید کاری کرد که این لامپ ها با سرعت و دقت بسیار زیادی چشمک بزنند، تا حمل سیگنال برای شان امکان پذیر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۲
بهمن
اگر با کامپیوتر و لپ تاپ زیاد سر و کار داشته باشید، تا کنون حتما واژه بد سکتور به گوش تان خورده و شاید هم دچار آن شده اید. برخی بد سکتور را تنها یک ایراد جزئی در هارد می دانند که به راحتی قابل رفع است. گروهی هم آن را یک مشکل بزرگ می شمارند که مانند خوره به جان هارد دیسک تان خواهد افتاد و درمانی ندارد.

اما بگذارید کمی دقیق تر به این موضوع نگاهی داشته باشیم و همراه با تعریف و شناخت انواع آن، به دنبال راه حل بگردیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۳:۴۰
بهمن

اب روی دانشجو

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۸
بهمن


افرادی هستن که با وجود بالا بودن سطح دانش و اطلاعات زبان انگلیسی ، وقتی تو یه موقعیت واقعی قرار میگیرن یا پای فیلمی میشینن ، خیلی کم متوجه مکالمات رد و بدل شده میشن و یا به اصطلاح کم میارن! (freeze up!)

۱- gonna: منظور همون going to ـه (تلفظ کنین gɔnə). چون تو محاورات امریکایی وقتی going to رو سریع تلفظ می کنن یه صدای مث gonna میده برای همین اینجوری می نویسن.

2- wanna: منظور از این یکی یعنی want to. البته Wanna (تلفظ کنین wʌnə) می تونه به Want a هم اشاره داشته باشه.

Wanna book = I want a book

Wanna read a book = I want to read a book

یه نکته ی دیگه اینکه ضمایر (I you she/he we they it) معمولا تو محاوره حذف می شن و درواقع نمیاریم.

3- gotta: (تلفظ کنین gʌdə) این هم اشاره داره به got to یا همون have got to یعنی “باید”. I gotta go یعنی باید برم.

4- ya: دو تا کاربرد داره: الف) you ب) yeah یا yes

باید بدونین که تو محاوره ی امریکایی از you کمتر استفاده میشه و بجاش از ya (تلفظ میشه yə)

5- yo: این هم اشاره داره به your . تو محاوره کمتر میشنوین که بگین your و به جاش بیشتر از yo استفاده می کنن.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۳:۵۷
بهمن
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۳:۳۵
بهمن


یکی از قابلیت‌هایی که از همان ابتدای تولد فایرفاکس موجب محبوبیت آن شد، پشتیبانی از مرور صفحات وب به صورت برگه‌ای بود. وجود تب‌ها در مرورگر باعث راحتی کار در هنگام مرور صفحات وب شده و شما را از باز کردن چندین پنجره مرورگر خلاص می‌کند. هم‌اکنون قصد داریم تا مجموعه‌ای از 11 ترفند مفید مرتبط به تب‌ها در فایرفاکس را برای شما بازگو کنیم که باعث توسعه کار با تب‌ها در مرورگر شده و این بخش از مرورگر را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد. البته به جز یکی از ترفندها که با 10 تای دیگر در تضاد است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۷
بهمن

باید بگم که از ایران 2تا دانشگاه هست که دانشگاه تهران و علم و صنعت هست که به ترتیب رتبشون
158و188هستش.
 
Top 200 Colleges and Universities in the world

1  Massachusetts Institute of Technology
United States     
2  Stanford University
United States     
3  Harvard University
United States     
4  University of California, Berkeley
United States     
5  Cornell University
United States     
6  Columbia University in the City of New York
United States     
7  University of Michigan
United States     
8  Penn State University
United States     
9  The University of Texas at Austin
United States     
10  University of Washington
United States     
11  University of Minnesota
United States     
12  University of Pennsylvania
United States     
13  University of California, Los Angeles
United States     
14  Yale University
United States     
15  Princeton University
United States     
16  University of Wisconsin-Madison
United States     
17  Purdue University
United States     
18  Carnegie Mellon University
United States     
19  New York University
United States     
20  Michigan State University
United States  
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۲ ، ۰۴:۳۰
بهمن


یک تولید کننده ابزارهای الکترونیک آلمانی اقدام به خلق اژدهای رباتیک غول پیکر آتشینی کرده و موفق شده با آن عنوان بزرگترین ربات متحرک دنیا را در رکوردهای گینس از آن خود کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۰
بهمن

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک، از بزرگترین رویداد‌های ورزشی، مهندسی و سرگرمی در جهان به شمار می روند. هر دو هفته یک بار، به طور متوسط بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از نزدیک، و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از طریق گیرنده های تلوزیون خود شاهد این مسابقات هستند. هر جا این همه انسان وجود دارد، سر و کله شرکتهای بزرگ نیز پیدا خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۲:۱۵
بهمن

battery

بدون شک ظهور اسمارت فون‌ها زندگی ما را دگرگون ساخت. این دوستان همیشه همراه تقریبا همه کار می‌کنند، از وب‌گردی گرفته تا پخش ویدئو و موسیقی و البته وظیفه اصلی آن‌ها برقرای ارتباط است. اما همین ابزارها گاهی اوقات رفیق نیمه راه می‌شوند و با پیام Battery Low، ما را گاها در شرایط بدی تنها می‌گذارند!
در این مقاله قصد داریم 8 اسمارت فون را که از نظر شارژ باتری سر آمد بقیه هستند و در بازار نیز می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، معرفی کنیم و در انتها طبق روال از چند گوشی دیگر نام ببریم که باید از خودشان خجالت بکشند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۲ ، ۰۱:۵۶
بهمن
download-1

فرض کنید نصف یک فایل ۲ گیگابایتی را با IDM (نرم افزار مدیریت دانلود) دریافت کرده‌اید و حالا برای ویندوزتان مشکلی پیش آمده و مجبورید دوباره ویندوز را نصب کنید. سوالی که معمولا برای کاربر به وجود می‌آید، این است که با دانلود انجام شده چه کاری باید بکند؟ یا اینکه چگونه می‌توان فایل نیمه دانلود شده را در مکانی دیگر از قسمتی که دانلود آن قطع شده، ادامه داد و از اول شروع نکند!
برای حل این مشکل راه پیشنهادی ما را بخوانید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۲ ، ۰۱:۴۵
بهمن

بنطرم اسم انگلیسیش دلنشین تر اومد نمیدونم چرا!

Moon Silhouettes by Mark Gee (Australia)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۴۴
بهمن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۴۲
بهمن

روز گذشته سرانجام برندگان مسابقه سالانه عکاسی از نجوم معرفی شدند. داوران، آنها را از بین بیش از ۱،۲۰۰ عکس حرفه ای و آماتور ارسال شده انتخاب کردند. امسال گستره تنوع عکس ها بسیار زیاد بود؛ از تصاویر خیره کننده از شفق قطبی گرفته تا یک تصویر پاناروما حاصل کار یک کودک ده ساله.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۳۳
بهمن



مسابقات فرمول یک از بزرگترین رویداد‌های ورزشی، مهندسی و سرگرمی در جهان به شمار می رود. هر دو هفته یک بار، به طور متوسط بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از نزدیک و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از طریق گیرنده‌های تلویزیون خود شاهد این مسابقات هستند. هر جا این همه انسان وجود دارد، سر و کله شرکت‌های بزرگ نیز پیدا خواهد شد.

حامیان مالی فرمول یک برای حضور همیشگی در جلوی چشم مردم و معرفی برند خود در مکان‌های شیک و معتبری نظیر مسابقات فرمول یک، صد‌ها میلیون دلار خرج می کنند. رانندگان فرمول یک از جمله مشهورترین ورزشکاران و ستارگان جهان هستند و بسیاری از طرفداران و هواداران سرسخت مسابقات، هر دو هفته یکبار به تماشای رقابت آنان می نشینند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۱۳
بهمن

محققین دانشگاه UCLA به این نتیجه دست یافته اند که کاربرد نانو ذرات الماس مى تواند درمان هاى مستحکم تر و قوی ترى در دندان پزشکى به دنبال داشته باشد.

نانو ذرات الماس محصولى فرعى از اکتشافات معدنى الماس محسوب مى شوند که بسیار ریز تر از الماسى اند که در صنعت جواهر سازى مورد استفاده قرار مى گیرد. این ذرات در حدود ٥ نانو متر قطر دارند و بسیار بادوام تر و پایا تر از خود الماس هستند. به همین دلیل، دانشمندان معتقدند این ذرات مى توانند در درمان مشکلات دندان بیماران مبتلا به بیمارى استئو نکروز که از شکستن مداوم استخوان هاى بدن و دندانهای شان رنج مى برند، مورد استفاده قرار گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۰۲
بهمن