جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است


هفته‌ی گذشته مایکروسافت اعلام کرد دیگر مشکلات امنیتی ویندوز XP را بررسی نخواهد کرد و به‌روزرسانی و بسته‌ی امنیتی دیگری هم برای آن منتشر نمی‌کند. ویندوز XP تاکنون دوازده سال پر افتخار را پشت سر گذاشته و با اینکه نسخه‌های خیلی پیشرفته‌تر، قوی‌تر و ایمن‌تر از ویندوز XP عرضه‌شده‌اند، هنوز قدرتمند است و اکثر نیازهای یک کاربر را برآورده می‌کند. به همین خاطر بسیاری از مردم جهان هنوز از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی گذرا به فراز و نشیب‌های ویندوز از XP تا ۸.۱ داشته باشیم.

سال ۲۰۰۰: مایکروسافت باید دو نیم شود!

2000antitrust-620x486

مایکروسافت باعرضهٔ ویندوز ۹۵ و بعد از آن ۹۸، تحول بزرگی در بازار رایانه و سیستم‌عامل ایجاد کرد و توانست نوعی انحصار در بازار رایانه به دست آورد. این پیشرفت با فراگیر شدن استفاده از اینترنت همزمان شد و کاربران زیادی به استفاده از رایانه روی آوردند. در همین حین شکایاتی از مایکروسافت مطرح شد که از قدرت و انحصاری که در بازار رایانه به دست آورده سوءاستفاده کرده است. در سال ۲۰۰۰ میلادی دادگاه آمریکا حکمی علیه مایکروسافت صادر کرد که به موجب آن می‌بایست مایکروسافت به دو شرکت با وظایف متفاوت تقسیم می‌شد. البته با تغییر قاضی پرونده‌ی مایکروسافت، آن حکم جنجالی تغییر کرد و هیچ‌گاه اجرایی نشد ولی داستان دو نیم شدن مایکروسافت تا ابد در تاریخ این شرکت باقی ماند و تولیدات مایکروسافت تا سال‌های سال تحت تأثیر احکام صادرشده در آن دادگاه بودند.

سال ۲۰۰۱: استقبال از ویندوز XP

2001-windows-xp-boxen

ویندوز XP یک برتری خاص نسبت به نسخه‌های پیشینش داشت که می‌توان آن را یک ویژگی انقلابی در آن زمان دانست. ویندوز XP دو سیستم‌عامل تجاری و خانگی را در یک سیستم‌عامل تلفیق کرد و قدرت را در عین زیبایی برای هر دو گروه از کاربران به ارمغان آورد. Windows NT به عنوان هسته‌ی جدید ویندوز جایگزین هسته‌ی قدیمی‌تر که ترکیبی از DOS و ویندوز بود، شد. کاربران ویندوز ۲۰۰۰ که نسخه‌ی تجاری ویندوز بود، یک سال پیش از ویندوز XP از هسته‌ی Windows NT استفاده کرده بودند. معرفی ویندوز XP یک ماه بعد از حمله‌ی ۱۱ سپتامبر در نیویورک انجام شد. جالب است بدانید ویندوز XP در ابتدا اصلاً موفق نبود و بعد از یک سال از معرفی آن کمتر از ۱۰ درصد از کاربران ویندوز حاضر به ارتقای سیستم‌عامل خود به ویندوز XP شده بودند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۱۶
بهمن
قهرمان افسانه ای تنیس ویمبلدون (Arthur Ashe) آرتور اشی به خاطر خون آلوده ای که درجریان یک عمل جراحی درسال ۱۹۸۳دریافت کرد به بیماری ایدز مبتلا شد ودر بسترمرگ افتاد او ازسراسر دنیا نامه هائی از طرفدارانش دریافت کرد. یکی از طرفدارانش نوشته بود
:
...
چرا خدا تو را برای چنین بیماری دردناکی انتخاب کرد؟
آرتور در پاسخش نوشت :
در دنیا پنجاه میلیون کودک بازی تنیس را آغاز می کنند
پنج میلیون یاد می گیرند که چگونه تنیس بازی کنند
پانصد هزار نفر تنیس را در سطح حرفه ای یادمی گیرند
پنجاه هزار نفر پا به مسابقات می گذارند
پنج هزار نفر سرشناس می شوند
پنجاه نفر به مسابقات ویمبلدون راه پیدا می کنند
چهار نفر به نیمه نهائی می رسند
و دو نفر به فینال
و آن هنگام که جام قهرمانی را روی دستانم گرفته بودم
هرگز نگفتم خدایا چرا من؟
و امروز هم که ازاین بیماری رنج می کشم هرگز نمی توانم بگویم خدایا چرا من؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۲۵
بهمن

مقدمه

دکتر شریعتمداری در کتابی با عنوان اصول تعلیم و تربیت به بررسی اصول تعلیم و تربیت از نظر دانشمندانی همچون دکتر هوشیار، دکتر اسمیت و جان دیوئی پرداخته است، وی روایت و دیدگاه خود را نیز در فصل جداگانه ای با عنوان اصول از نظر نگارنده آورده است.وی در این فصل مدرسه و به صورت خاص تر کلاس را یک موسسه اجتماعی میداند که در آن روابط رسمی و غیررسمی وجود دارد؛ میداند همچنین او بیان میکند که در جامعه جریانهای مختلفی همانند همکاری، سازگاری اجتماعی، مخالفت و توافق وجود دارد و به بررسی تاثیرات هر یک از این جریان ها بر فرد و جامعه پرداخته است.افزون بر این، او به اصول تعلیم و تربیت با توجه به فلسفه اجتماعی هم توجه کرده و دموکراسی را عاقلانه ترین و انسانی ترین راه زندگی دانسته که فقط با تربیت صحیح میتوان به آن دست یافت.در ادامه به هریک از این موضوعات پرداخته میشود:

·       اصول یا توجه به تحقیقات جامعه شناسی و فرهنگی

·       اصول تعلیم و تربیت و جریانهای اجتماعی

·       مدرسه به عنوان یک موسسه اجتماعی

·       کلاس به عنوان یک موسسه اجتماعی

·       اصول تعلیم و تربیت با توجه به فلسفه اجتماعی جامعه

دانلود پاورپوینت و ادامه بحث در ادامه مطلب

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۵۳
بهمن


StoreDot-proof-of-concept-30-second-charger-prototype

امروزه مصرف شارژ باتری در گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ‌ها تبدیل به یک مشکل اساسی شده است. یک الی چند ساعت طول می‌کشد تا گوشی موبایل شارژ شود و قبل از پایان روز باتری تمام شده است. حل کردن مشکل شارژ گوشی یکی از زمینه‌های فعال تحقیقاتی است که محققین را در سراسر جهان به چالش می‌کشد. تاکنون فناوری‌های مختلفی برای حل این مشکل به وجود آمده‌اند که هنوز هیچ یک از آن‌ها به تولید انبوه نرسیده است. یکی از جالب‌ترین در این زمینه چند روز پیش توسط شرکت StoreDot به نمایش گذاشته شد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۰
بهمن

خوشتر از قالی کرمان غزلی انداخته ام***نخ به نخ زیر قدم های تو انداخته ام***من همان قالی پاخورده خاک آلودم که دلم را به تمنای دلت باخته ام...


به هر که مینگرم در شکایت است،در حیرتم دنیا، به کام کیست؟!!!...


و چه احساس قشنگیست که در خلوت خود یاد یک دوست تو را غرق تماشا سازد!!!...


پروانه امشب پر نزن اندر حریم یار من***شاید صدای پر پرت از خواب بیدارش کند.


گوزل گوز گزمه گوزل باخیش گز***دونیانین بوتون گوزلیگی، گوزل گوزلرویین گوزل باخیشیندادیر



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۰۳
بهمن


دو محصول جدید سری Connect سندیسک با نام Wireless Flash Drive و Wireless Media Drive عرضه شدند.
هر دوی این فلش مموری ها به شبکه‌های بیسیم متصل می‌شوند و به ابزارهای مختلف امکان می‌دهند که به آنها متصل شده و به فایل‌های ذخیره‌ شده‌شان دسترسی پیدا کنند. اما ویژگی خاص این دو فلش آن است که می‌توان با اعمال پاره‌ای تنظیمات از طریق آنها به ارتباط وای فای نیز متصل شد.
فلش مموری Wireless Flash Drive در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت موجود است و باتری آن می‌تواند به صورت مستمر و تا 4 ساعت فیلم‌های با کیفیت اچ‌دی را پخش کند. این فلش همچنین قادر است که به صورت همزمان سه رسانه مختلف را پخش کرده و به 8 ابزار دیگر متصل شود.

فلش مدل Media Drive نیز در دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایت موجود است و یک اسلات SD هم روی بدنه آن در نظر گرفته شده است که ظرفیت ذخیره‌سازی فلش را نیز افزایش می‌دهد. با این فلش همزمان می‌توان 5 فلیم HD را پخش کرد و همچون مدل قبلی امکان اتصال آن به 8 ابزار مختلف دیگر فراهم است.
کمپانی سندیسک دارای یک برنامه file explorer اختصاصی است که برای ابزارهای مبتنی بر ios, اندروید و App Store آمازون طراحی شده است و آنگونه که مدیران این کمپانی گفته‌اند، در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای نسخه ویندوز فونی آن وجود ندارد.
به گفته مدیران این کمپانی، به لطف این دو محصول مشتریان می‌توانند حافظه ابزارهای موبایل خود را ارتقاء داده و به سادگی فیلم، عکس و اسناد مورد نظرشان را با دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.
دو فلش مموری جدید سندیسک در ماه آوریل وارد بازار خواهند شد و قیمت تعیین شده برای ظرفیت‌های مختلف Flash Drive معادل 90 دلار برای مدل 16 گیگابایت، 110 دلار برای نوع 32 گیگابایت و 180 دلار برای مدل 64 گیگابایتی است و فلش Media Drive نیز با قیمت‌های 140 دلار برای مدل 32 گیگابایت و 180 دلار برای نوع 64 گیگابایت به فروش خواهد رفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۵۲
بهمن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۴۵
بهمن

تاکنون بلندترین چرخ‌‌و‌فلکی که ساخته شده، Singapore Flyer بوده که در سنگاپور واقع است. ارتفاع این چرخ و فلک به 164.8 متر می‌رسد و احتمالاً سوار‌شدن روی آن برای خیلی‌ها ترسناک و هیجان‌انگیز است. رکورد جدید توسط چرخ‌و‌فلکی در لاس وگاس آمریکا ثبت شده که 2.8 متر بیشتر از فلایر سنگاپوری است.

بررسی سازه‌ از نظر اعداد و ارقام؛ وزن هر کابین برابر با 19958 کیلوگرم است و 40 نفر در آن جا می‌شوند. در مجموع 1120 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند سوار چرخ و فلک شوند. قطر چرخ و فلک 158.5 متر است که با وجود 2000 لامپ LED سیستم روشنایی آن، در تاریکی شب به نظر عجیب و البته جالب می‌رسد.

یک دور گردش های ویل حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌ی سواری آن در روز 24.95 و برای استفاده در هر زمان دلخواهی که Express Pass نام دارد، به 59.95 دلار افزایش می‌یابد.

شاید تصور کنید که در این چرخ‌و‌فلک هم مثل چرخ‌و‌فلک‌های ساده‌ای که در پارک‌های کوچک دیده‌اید، کابین‌ها به صورت آویزان از دایره‌ی بزرگ چرخ‌و‌فلک طراحی شده‌اند؛ جالب است بدانید که کابین‌های بزرگ این چرخ‌و‌فلک توسط موتورهای بزرگی چرخانده می‌شود تا مسافران به صورت عمودی قرار بگیرند.

این رکورد چندان ماندنی نیست؛ چرا که قرار است چرخ و فلکی به نام New York Wheel در ساحل Staten Island در سال 2016 افتتاح شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۲۳
بهمن


امروز تو یه مستند دیدم که میگفت طول عمر هر پستاندار شامل انسان و فیل و... بر اساس تعداد ضربان قلب 1500000000 است.یعنی وقتی که تعداد ضربان یه پستاندار به این تعداد برسه میمیره.

انصافا این خیلی جالب بود برام.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۸
بهمن

عکس 75 پرواز که در مدت 8ساعت بصورت جداگانه گرفته شده و بعدا باهم ترکیب شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۲۳
بهمن


سال نو مبارک

امیدوارم سال 1393 سالی پر از موفقیت براتون باشه.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۱۷
بهمن