جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

مطالعه طولانی در کتابخانه‌ها کار ساده‌ای نیست، چون در بسیاری از کتابخانه‌‌هایی که ما می‌شناسیم، تنها امکانات میز و صندلی هستند. اما در بسیاری از کتابخانه‌های دنیا امکانات خوبی برای دانشجوها و پژوهشگران مهیا شده است.

بعضی از این امکانات واقعا عجیب و غریب هستند:

در کتابخانه شاپیروی دانشگاه میشیگان، ایستگاهی برای چرت زدن مهیا شده است و با قرار دادن چند تخت سفری و بالش و پتو، این امکان به دانشجوها داده می‌شود که حداکثر نیم ساعتی چرت بزنند تا تمدد اعصابی کرده باشند و بعد به ادامه مطالعه‌شان برسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۳۳
بهمن


چین تمایل دارد با تأسیس یک خط راه‌آهن این کشور را به آمریکا متصل کند. با دانستن جزئیات این طرح دیوانگی چینی‌ها برای شما روشن خواهد شد.

قطار

بر اساس گزارشی که China Daily به تازگی منتشر کرده، چین قصد دارد با استفاده از راه‌آهن به آمریکا وصل شود.
چین و آمریکا با اقیانوس از یکدیگر جدا شده‌اند و یکی از طرح‌های پیشنهادی، ساخت راه‌آهنی از زیر اقیانوس آرام است. بر اساس این پیشنهاد، قطار از شمال شرق چین مقصد خود را آغاز می‌کند، به سیبری می‌رسد، از طریق تونل زیر اقیانوس عبور می‌کند، آلاسکا و کانادا را رد می‌کند و در نهایت به آمریکا می‌رسد. پس طبیعی است که زمانی برای اتمام پروژه به ذهنمان نرسد؛ البته اگر تصویب شود!
این فاصله به عدد 13,000 کیلومتر خواهد رسید که با قطاری با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت، این سفر 2 روز به طول می‌انجامد. زمان زیادی خواهد بود، اما به هر حال بهترین روش جایگزین برای سفر با هواپیماست.
این پروژه کشورهای بسیاری را درگیر خود می‌کند و گفته شده که روسیه از همین حالا در حال بررسی این طرح جاه‌طلبانه است.
چاینا دیلی همچنین خبر داده که تکنولوژی مدنظر مهندسین چینی برای ساخت این راه‌آهن، همین حالا موجود است و پیش از این در مسیر قطار سریع‌السیر بین فوجیان و تایوان استفاده شده است.
دو روز پیش همچنین خبردار شدیم که مهندسین چینی در حال تست نمونه‌ای اولیه از قطارهای فوق‌سریع هستند که می‌تواند در صورت موفقیت به سرعت 1800 مایل بر ساعت برسد. آیا امکان دارد نتایج این طرح نیز در تأسیس خط راه‌آهن چین به آمریکا تأثیر داشته باشد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۶
بهمن
وایل مینوشتن مرسی
بعدا شد mersi
بعدترش شد merc
یه کم بعد از بعدترش شد mer30
خوب تا اینجا عادی و نرمال بود اما دیروز یکی اینجوری فرستاده بود:
mer 40-10
یکی هم اینجوری mer 100+20/50-10
فقط این مونده که بیارن کل ریاضی شامل انتگرال و نظریه اعداد و ساختمان داده و هوش مصنوعی و جبر و ....رو بیارن رو این مرسی بدبخت پیاده کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۳
بهمن

مقدمه:

هر مسلمانی موظف است برادر دینی خود را پند و اندرز دهد و به‌نیکوئی متذکر گردد و از بدی منع کند یعنی امر به معروف و نهای از منکر نماید مجموع این هدایت و ارشاد را پند و موعظت گویند.

بدون شک انسان در عالم وجود مسافر تازه‌وارد روی کره زمین است و از این رهگذر باید به مقام اصلی و سرمنزل مقصود برسد - تمام خلایق و تمام افراد بشر که در اطراف زمین به‌صورت انفرادی و اجتماعی زیست می‌کنند مسافرند که این نشئه منزلگاه آنهاست نه قرارگاه ابدی و مرد خردمند عاقل در منزل موقتی تصرف مالکانه نمی‌کند زیرا خواهی نخواهی از دستش می‌گیرند و به دیگری می‌سپارند - این منزل که طول زمان متوسط آن بیش از شصت و هفتاد سال نیست چنانچه پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه وآله وسلم) فرمود اکثر اعمارامتی بین الستین و السبعین در هر قدمش ابهام و نادانی‌‌ها هست که مانند مسافر باید خواه و ناخواه راه نرفته را بپرسد و هادی و دلیل بگیرد تا راه روشن و هموار و کوتاه و مستقیم گردد بنابراین هر فردی از افراد بشر در هر حال و هر زمان و هر مکان نیازمند دلیل و حجت و راهنما و راهبر است که او را به‌راه خود هدایت نماید.

بقیه مطلب و پاورپوینت در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۳۲
بهمن
خوب رئال مادرید با 4 گل سرجیو راموس و کریستیانو رونالدو بایرن مونیخ رو برد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۳۷
بهمن
هاردی: میخوام ازدواج کنم
لورل: با کی؟
هاردی: معلومه دیگه، با یه زن. مگه تو کسیو دیدی که با یه مرد ازدواج کنه؟
لورل: آره
هاردی: کی؟
لورل: خواهرم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۰۰
بهمن
عکس

الان روستام.ساعت 10ونیم شبه.نور چراغ اینا هم نیست،ماه بزرگه آسمون هم صافه،نور ستاره ها هم داره غوغا میکنه، یه صحنه خیلی جالب و زیبایی ایجاد شده، اینجا نزدیک مرزه واسه همین رادیو ماشین شبکه های رادیویی آذربایجان رو میگیره واسه همین واسه اینکه اهنگ گوش کنم و هم صحنه زیبای ماه رو ببینم یه پتو از خونه آوردم و تو ماشین میخابم امشب.حدود نیم ساعت خیره و باتعجب و در حالت کیف کردن ماه و آسمون رو نگا کردم.منظره عجیبیه و وحشتناک خواستنی و زیبا، یه کم هم ابر هست ولی نه اونقدر که جلوی دیده شدن ستاره ها رو بگیره، یه جوری هست که یه قسمت آسمون هس و وقتی نور ماه بهش میخوره خیلی زیبا میشه، مثله این والپیپر هایی هست که آسمون شب رو نشون میده و آدم فک میکنه فتوشاپه،  هست الان هم اگه اسمون رو ببینین فک میکنین اسمون رو فتوشاپ کردن!به نظرم فضا و آسمون یه چیزایین فراتر از انسان و بشر و اینکه حتما یه چیز خاص و منحصر بفردی تو این اسمون هست که ادم جذبش میشه.یه چیزی که فهمیدم تو این مدت اینه که هرچی که شب میگذره ماه بالاتر میره، الان داشتم به این فک میکردم که توزمینه فضا و اسمونو اینجور چیزا ادامه تحصیل بدم ولی بعدش این نکته به ذهنم اومد که نکنه با فهمیدن علت علمی این زیبایی توصیف نشدنی، لذت نگاه کردنش از بین بره، بعد اون هم از اینکه چنین فکری به ذهنم اومده یاد اون حرف دکتر شریعتی در مورد آسمون و کهکشان راه شیری افتادم فک نکنین که تو خط شریعتی و جملات فلسفی ام نه این رو هم تو کتابای دبیرستان خونده بودم فک کنم از کتاب کویر برداشته بودن ماجرای راه شیری رو.رادیو هم داره اهنگای انگلیسی و روسی میخونه که انگلیسی یه کم آدم میفهمه ولی روسی هیچی.الان شد 11.فاصله ماه با زمین 2برابر نیم ساعت قبل شده.الان نیم ساعته میتایپم، ولی چون با گوشی میتایپم کند هس.تو گوشی مینویسم بعد هروقت که برگشتیم خونه و کامپیوتر و نت دسترسی پیدا کردم بفرستم وبلاگ یا تایپش کنم و نگهش دارم تو کامپیوتر.الان روستا ساعت 11وپنج دقیقه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۴۸
بهمن

یک جایی خواندم که اگر هر روز جوری زندگی کنید که انگار آن روز آخرین روز زندگیتان باشد شاید یک روز این نظر به حقیقت تبدیل بشود. این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز باید انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه. هر موقع جواب این سؤال نه باشد می‌فهمم تو زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم. به خاطر داشتن این که بالآخره یک روزی خواهم مرد برای من به یک ابزار مهم تبدیل شده بود که کمک کرد خیلی از تصمیم‌های زندگی‌ام را بگیرم چون که تمام توقعات بزرگ از زندگی، تمام غرور، تمام شرمندگی از شکست، در مقابل مرگ رنگی ندارند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۳۳
بهمن