جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

یادگیری زبان انگلیسی

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۶ ق.ظ

رفته رفته با استفاده از بعضی نرم افزارهای کامپیوتر و تماشای فیلم ها با زیرنویس انگلیسی و جدیدا با بعضی اپ ها یادگیری خودم پیش بردم و میبرم. کلا بگم که زبان، تاریخ و جغرافیا نیست که حفظ کنید. بگید من دوتا لغت میخونم، میذارمشون پیش هم، یه is و are یاد میگیرم و میرم مقاله ترجمه میکنم و انگلیسی صحبت میکنم. به قول معلم سوم دبیرستانم که واقعا هم زحمت کش بود، برای یادگرفتن یک زبان، باید به همون زبان فکر کنیم، به همون زبان بنویسیم و به همون زبان هم با خودمون صحبت کنیم.

خلاصه بگم که به نظر خود من و همونطور که همیشه گفتم، برای یادگیری هرچیزی به خصوص زبان، باید خودتونو باهاش درگیر کنین. برید کتاب های انگلسی و روزنامه پیدا کنین و به وبلاگ های انگلیسی سربزنین و شروع کنین به خوندن و ترجمه کردنشون. سعی کنین از متن های ساده استفاده کنین و سطح خودتونو آروم آروم بالا ببرین، رجوع کردن به وبلاگ ها و مقاله های تخصصی و خیال کردن این که بهتر از همون بالا شروع کنم، در هر زمینه ای فقط و فقط گول زدن خودمونه، پس شدیدا از این کارا دوری کنین و به یاد داشته باشین که اگه یه لغت مثل Best رو برای همیشه به خاطرتون بسپارین، بهتر از اینکه همش زور بزنین تا یه لغت سخت ترو یاد بگیرین و در آخر هم موفق نشین.

کلی بگم، همیشه یه دیکشنری و یه کتاب انگلیسی همراه خودتون داشته باشین، متن رو کامل بخونین بدون اینکه دنبال لغتای تازه باشین، بعد از خوندن کاملش، حتما تا جاییشو متوجه میشین و بعد از اینکه دیدین لغتی رو نمیفهمین، بدون اینکه از دیکشنری استفاده کنین، سعی کنین خودتون از جایگزینی لغت استفاده کنین و بدونین که اینطوری اکثر موارد لغت برای همیشه میره تو ذهنتون، چون خودتون پیداش کردین. به مثال زیر توجه کنین:

Byki is a downloadable flashcard program that you can use to learn new words

مثلا من اینطوری معنی میکنم: بایکی یه نرم افزار فلش کارتیه قابل دانلود که شما میتونین برای Learn لغت های تازه ازش استفاده کنین.

این وسط من معنی لغت Learn رو نمیدونم چیه، به نظرتون حتما لازمه که برم دیکشنری رو باز کنم و دنبال این لغت بگردم؟ بی تردید خیر و خیلی راحت میتونم با کمی فکر کردن و جایگزینی لغت توسط خودم، معنیشو پیدا کنم. میبینید که ترجمه خیلی راحته و با کمی خلاقیت میتونید خیلی راحت یه زبان رو یاد بگیرین. در آخر هم اگه لغت رو پیدا نکردین، خوب دیکشنری هست دیگه. راحت بازش کنین و لغت درست رو جایگزین کنین و بعد اینکه یه متن رو کامل ترجمه کردین، چندین بار بخونین و ویرایشش کنین تا یه متن قابل فهم و به زبان روان ازش استخراج کنین.

من روش یادگیری خودمو گفتم و امیدوارم که براتون مفید بوده باشه، اما اگه بازم دوست دارین روش های دیگه رو امتحان کنین، چندتا پیشنهاد براتون دارم.

پیشنهاد ها

فیلم + سریال

من خودم میگم قبل استفاده از نرم افزار و اپ و این چیزا، اول از همه یادگیری رو با دیدن سریال ها و فیلم ها با زیر نویس انگلیسی شروع کنین و دلیلم برای گفتن این جمله، اینکه نه تنها جمله بندی درست و لغت های تازه رو یاد میگیرین، بلکه تلفظ درست لغات رو هم که یکی از ارکان اصلی هر زبانی محسوب میشه، فرا میگیرین. پس برای شروع، سعی کنین چندتا سریال و فیلم تهیه کنین و تماشاشون کنین. توصیه هم اینکه فعلا از لهجه انگلیسی پرهیز کنین و پایه رو از لهجه آمریکایی پیش برین.

کتاب 

کتاب به دو دسته تقسیم میشه : کتاب های آموزشی و کتاب های داستانی و مقالاتی . کتاب های آموزشی بستگی به سطح خودتون دارن و انقدر زیادن که من عملا نمیتونم چیزی رو پیشنهاد کنم، اما خودم کتاب ۵۰۴ رو دوست دارم، چون خیلی به درد میخوره. در مورد کتاب های داستانی و علمی هم که ماشالا انقدر زیادن که خیلی راحت میتونین از کتابخونه های همه جا تهیه کنین. پیشنهاد خود من اینکه همیشه یه کتاب جیبی همراه خودتون داشته باشین، باور کنین جادو میکنه. در ضمن یادم نره فلش کارت هارو هم اضافه کنم. اینا واقعا عالین که هم به صورت کاغذی و هم به صورت اپ میتونین تهیشون کنین.

نرم افزار 

این مورد رو من خودم بی چون و چرا میگم سری نرم افزارهای Rosetta که اصلا برای هرکسی معجزه میکنن. مطمئن باشید که بهترینه و اصلا نیازی نیست که من نرم افزار دیگه ای رو بیخودی پیشنهاد بدم. سایت ایرانیان دانلود، نه تنها Rosetta بلکه نرم افزار های دیگه ای رو هم داره که پیشنهاد میکنم یه سر به بخش آموزش زبانش حتما بزنین. (توجه کنین که هدف راحت پیدا کردن لینک دانلود هست و هیچ تبلیغی صورت نگرفته!)

اپلیکیشن

اینم که دیگه ریخته که ! اولیش که بی چون و چرا بابل هستش. دومیش رو هم که اون روز معرفی کردم، Duolingo هستش. اصلا حرف نداره و فوق العاده هستش. بعد از این دوتا هم که اپ های دیگه ای هستن که چون این دوتا کامل هستن، نیازی نمی بینم چیز دیگه ای معرفی کنم. اما یه مسئله که هست، اینکه این نرم افزار ها انگلیسی رو با فارسی یاد نمیدن و اگه میخواید از اپ هایی استفاده کنین که به صورت فارسی انگلیسی رو یاد میدن، باید برید بازار و از اونجا اپ ها رو دانلود کنین. توجه داشته باشین که اپ های آموزش انگلیسی که در بازار قرار دارن، بعضا واقعا رقابتی و با ارزش هستن و پولی رو که بابتشون میدین، واقعا ارزششو داره. (لینک دانلود نذاشتم چون انقدر زیاده وسیستم عامل های مختلف داره که نمیشه گذاشت. اگه برای سیستم عاملی، اپی رو میخواید حتما بگید تا من لینکشو بدم)

خوب دیگه! همینا بود :) بازم میگم، اپ و برنامه و اینا همشون یه چیزی مثل تلقین هستن. به این صورت که ذهن مارو کمی برای یادگیری بازتر میکنن. اگه از دورو بریاتون کسی به کشورهای دیگه رفته باشه، میبینید که در عرض چند ماه به تسلط بالایی میرسه و دلیل این هم اینکه زیر فشاره و باید خودشو سریع بالا ببره. شما هم سعی کنید محیطی رو برای خودتون بوجود بیارین که یادگرفتن یک چیز، با درگیر کردن خودتون همراه باشه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۱
بهمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی