جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

آدرس ای‌میل، سند هویتی شما در دنیای ای‌میل‌های رسمی و آکادمیک است؛ بنابراین باید تا جایی که امکان دارد، باید سعی کنید یک فرمت استاندارد داشته باشد. در این پست، سعی می‌کنم دیده‌ها و تجربه‌های خودم را در مورد انتخاب یک آدرس ای‌میل استاندارد برای مکاتبات رسمی و آکادمیک بیان کنم.

متاسفانه تا به حال، مرجعی رسمی که فرمت‌های استاندارد را پیشنهاد کند، پیدا نکرده‌ام؛ اما خوشبختانه با مطالعه کتاب‌های راهنمای ای‌میل‌نویسی و نیز گشت و گذار در اینترنت، می‌توان تا حدودی فرمت استاندارد را پیدا کرد. در ادامه این پست، «وحید دامن‌افشان» را به عنوان مثال، در نظر می‌گیریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۹
بهمن

شهر Rjukan در نروژ بین ماه‌های سپتامبر تا مارچ، به مدت ۵ ماه، روی خورشید را نمی‌بیند. این شهر در دره‌ای واقع شده و کوه‌های هم‌جوار، مانع تابش خورشیدی می‌شوند که در این ماه‌های سال، به افق نزدیک است.


07-24-2013 06-28-51 AM

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۵۴
بهمن

در این مطلب قصد دارم مجموعه ای از بهترین افزونه های کروم را برایتان قرار بدم.

مجموعه ای از بهترین افزونه های گوگل کروم


ابتدا صفحه Extensions خود را از قسمت Tools یا Setting باز کرده سپس فایل مورد نظر (که پسوند crx دارد) را دانلود کرده و آنرا با موس به داخل این صفحه بکشید تا نصب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۵۲
بهمن

آدرس ای‌میل، سند هویتی شما در دنیای ای‌میل‌های رسمی و آکادمیک است؛ بنابراین باید تا جایی که امکان دارد، باید سعی کنید یک فرمت استاندارد داشته باشد. در این پست، سعی می‌کنم دیده‌ها و تجربه‌های خودم را در مورد انتخاب یک آدرس ای‌میل استاندارد برای مکاتبات رسمی و آکادمیک بیان کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۰۰
بهمن

عبدالله کوثری معتقد است، فارسی آموختن و ایجاد حس حمیت میهنی از معادل‌سازی برای واژه‌های بیگانه مهم‌تر است.

این مترجم پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل برخورد همراه با تمسخر مردم در مواجهه با واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: درباره برخی از واژه‌ها چون «بالگرد» هم چنین برخوردی از سوی مردم دیده می‌شد،‌ زیرا نمی‌دانم چند نفر جز در مکاتبات رسمی به جای «هلی‌کوپتر» می‌گویند «بالگرد»، اصلا هم معلوم نیست آن‌چه که بالا می‌گردد‌، بال باشد؛ بلکه بیش‌تر شبیه فلکه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۵۹
بهمن

در ای‌میل‌های انگلیسی، من همیشه متن ای‌میل را با معرفی خودم و ذکر شغل و محل کارم شروع می‌کنم. البته منظورم از معرفی، زندگی‌نامه نیست؛ بلکه معرفی خودم در یک جمله کوتاه است. به عنوان مثال، ای‌میل را با جمله‌ای مثل

My name is Vahid Damanafshan, an instructor of mathematics at Kermanshah University of Technology, Kermanshah, Iran

شروع می‌کنم. حس می‌کنم با معرفی خودم در ابتدای ای‌میل، حس خوبی در گیرنده ای‌میل ایجاد می‌شود و گیرنده، بیشتر به خواندن بقیه متن ای‌میل، ترغیب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۸
بهمن

داستان آپولو ۱۱ و سفرش به ماه رو هممون به خوبی میدونیم و فیلما و تصاویر زیادی رو در موردش دیدیم. دیروز سالگرد ۴۴ سالگی سفر انسان به روی ماه بود و تصاویری منتشر شدن که شاید خیلی کمتر دیده شده باشن. دعوت میکنم در ادامه باما باشین تا به این تصاویر زیبا یه نگاهی باهم بندازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۰
بهمن

با گسترش تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت بی سیم، واژه های تخصصی و عبارات مورد استفاده در آن همواره باعث سردرگمی کاربران علاقه­مند می شود. یکی از این موارد، مفهوم Wi-Fi و Wireless و تفاوت ها و شباهت های آن دو است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۰۴
بهمن

وب سایت گوگل پر است از امکانات و ابزارهای کاربردی که هریک به شما کمک می‌کنند گوشه‌ای از کار را پوشش داده و پروژه‌های‌تان را پیش ببرید. به طور معمول، قسمت جستجو، جیمیل، اخبار، نقشه و سرویس ابری درایو بیشترین توجه را به خود معطوف می‌کنند. اما هستند ابزارهایی که کاربران حرفه‌ای ‌تر را مورد هدف قرار داده‌اند و با ارائه خدمات پیشرفته‌‌، از دید کاربران معمولی پنهان مانده‌اند. در این مطلب با 14 مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۴۸
بهمن