جــالــبــانــه ها از نظر من

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

هر چیزی که جالب و مفید باشه رو میذارم اینجا

من تو این وبلاگ چیزایی که بنظرم جالب بودن رو، از نوشته ها و داستان های کوتاه تا نرم افزار و اهنگ میزاشتم. از این به بعد این وبلاگ کمتر آپدیت خواهد شد و مطالب جدید در وبلاگ RealFriend.blogfa.com منتشر خواهد. منتظر حضور گرمتون تو وبلاگ هستیم.ممنون

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک، از بزرگترین رویداد‌های ورزشی، مهندسی و سرگرمی در جهان به شمار می روند. هر دو هفته یک بار، به طور متوسط بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از نزدیک، و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از طریق گیرنده های تلوزیون خود شاهد این مسابقات هستند. هر جا این همه انسان وجود دارد، سر و کله شرکتهای بزرگ نیز پیدا خواهد شد.

موتور

تنها ۴ ثانیه طول می‌کشد تا اتومبیل فرمول 1 به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و سپس توقف کامل نماید. حتی کند‌ترین اتومبیل‌های فرمول 1 صفر تا صد را در کمتر از ۱.۷ ثانیه و صد تا دویست را در کمتر از ۳.۸ ثانیه انجام می‌دهند.

همچنین، کمتر از ۹ ثانیه زمان لازم است تا سرعت اتومبیل‌های فرمول 1 از صفر به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد. گشتاور ایجاد شده توسط این اتومبیل‌ها بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم بر متر است و میزان توان به وزن تولید شده در اتومبیل‌های فرمول یک در حدود ۲۰ برابر اتومبیل‌های عادی است.

دور موتور در اتومبیل‌های فرمول 1 تا ۱۸،۰۰۰ دور در دقیقه یا به عبارت دیگر ۳۰۰ دور در ثانیه می‌رسد. در این دور، شتاب هر پیستون به بیش از ۷۰۰۰ جی می‌رسد. البته لازم به توضیح است که دور موتور در اتومبیل‌های بعد از سال ۲۰۱۱ به ۱۸،۰۰۰ محدود شد و قبل از آن اتومبیل‌هایی بودند که دور موتور حداکثر در آنها بیش از رقم ذکر شده بود. برای مثال، حداکثر دور موتور اتومبیل بی‌ام و سال ۲۰۰۳ در حدود ۱۹،۲۰۰ دور در دقیقه بوده است.

پرواز سنگدانه‌ها و شن‌های کنار پیست به دلیل قدرت موتور اتومبیل فرمول یک


در حال حاضر مطابق قوانین فرمول، موتور وسیله هشت سیلندر با گنجایش ۲.۴ لیتری است که مشابه مشخصات اتومبیل‌های معمولی است. شاید برای شما هم عجیب باشد که چگونه موتوری با چنین مشخصاتی بتواند چنان قدرتی تولید کند. بنابراین دور از انصاف نیست اگر بگوییم مهندسین فرمول یک می توانند از آب کره بگیرند.

البته در سال ۲۰۱۴ قرار است همه تیم‌ها از موتور بهبود یافته شش سیلندر ۱.۶ لیتری استفاده کنند که سبب صرفه‌جویی ۳۵ درصدی در مصرف سوخت می شود!

کنترل پیشرفته کشش در اتومبیل‌های فرمول یک سبب می‌شود که نیروی موتور در پیچ‌ها سریعتر اعمال شود. تخمین زده می‌شود که وجود این سیستم سبب کاهش زمان یک دور در پیست (که به آن لپ -Lap- گفته می‌شود) به میزان قابل ملاحظه ۰.۵ ثانیه می‌شود.

رکورد سرعت ثبت شده در مسابقات فرمول یک در مسابقات سال ۲۰۰۴ و توسط راننده تیم بی‌ام‌و آنتونیو پیزونیا حاصل شده است. وی توانست در جایزه بزرگ ایتالیا به سرعت ۳۶۹.۹ کیلومتر بر ساعت برسد. خوان پابلو مونتویا راننده کلمبیایی فرمول یک نیز در سال ۲۰۰۴ توانست به میانگین سرعت ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت در کل لپ دست پیدا کند.

موتور اتومبیل‌های فرمول یک عطش بسیار زیادی دارد. این موتور هر ثانیه ۴۵۰ لیتر هوا مصرف می کند و نرخ مصرف سوخت آن در حدود ۳.۵ تا ۴ لیتر در دقیقه است. مصرف سوخت این اتومبیل‌ها در هر ۱۰۰ کیلومتر در حدود ۷۵ لیتر است. تقریباً می توان گفت دبی ورود بنزین به موتور، نصف دبی دوش آبی است که با فشار استاندارد تا آخرین حد باز است. تصور کنید هر دقیقه دو تا و نصفی بطری یک و نیم لیتری، بنزین به داخل موتور هدایت می شود.

موتور رنو متعلق به مسابقات ۲۰۰۶ در اتومبیل آلونسو فاتح مسابقات می تپید. مشخصات گفته شده در بالا همه در خصوص این اعجوبه کوچک و هم‌بازی های اش بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی